Als adviseur, coach, private banker, subsidiespecialist of IT'er draait het natuurlijk om kennis en ervaring? BIG MISTAKE. Dat is uw entree ticket. Wat maakt dan wel het verschil in de ogen van uw (potentiële) klant? Hiervoor duiken wij in het brein van jouw gesprekspartner. Ontdek waar jij tussen de twee uitersten balanceert...
Je hebt een acquisitiegesprek bij een (potentiële) klant. Wat vraagt elke (potentiële) klant die op zoek is naar professioneel advies zich af? Zowel voor, tijdens als na zo’n gesprek? Welke vraag blijft in zijn/haar hoofd ‘rondspoken’? In feite draait het maar om één vraag...
Oeps, een verrassing? Nee toch, bottom line zijn dit de twee uitersten en balanceer jij hier ergens tussen. De vraag is waar jij je bevindt. Let wel: in de ogen van jouw (potentiële) klant.
Probeer de klant te laten ervaren dat de hoofdreden dat je in gesprek bent is dat je hem/haar wilt helpen, dat je dit belangrijk vindt, belangrijker dan de ‘cash’. Alleen dan zal de prospect/klant bereid zijn om jou als serieus alternatief te overwegen.
Vertellen of op de website zetten is een goed begin. Ervaren is echter veel krachtiger. Het gaat dus om concreet gedrag. Hierbij een aantal aandachtspunten: