Met de ‘relatieradar’ besteed je je tijd en geld aan de juiste klanten en prospects. Je gaat kiezen en doorselecteren. Dit resulteert in een concrete lijst met focusklanten aan de ene kant en een wishlist met belangrijkste prospects aan de andere kant. Een mooi startpunt voor de sales en marketinginspanningen van jou en/of je team.
Wil je weten hoe de relatieradar werkt? Download dan het E-book ‘Relatieradar’ en ga aan de slag met de stap voor stap uitleg.
Je maakt visueel wie jouw schaarse tijd en geld verdienen. Jouw wishlist (belangrijkste prospects) en focusklanten zorgen voor laserfocus.
Je relatieradar vormt het startpunt bij elke sales en marketingactie: treat different customers differently.
Voor jou en je team is het volstrekt duidelijk welke adviseur/verkoper aan welke TOP-relaties structurele aandacht gaat geven.
Jouw TOP-klanten zorgen voor de ‘gegarandeerde’ omzet van morgen. Dit geeft rust. Jouw TOP-prospects vormen de instroom van overmorgen.
In de dagelijkse hectiek is de kans groot dat je je belangrijkste relaties uit het oog verliest. Groene Tomaat heeft daarom een relatieradar-poster gemaakt die je kunt invullen en ophangen. Start elke week met het bekijken van jouw relatieradar en bepaal welke actie nodig is.
Ga zelf aan de slag met de relatieradar voor jouw onderneming. Gebruik hiervoor de tools, downloads en blogs van Groene Tomaat. Je kunt het ook samen met Groene Tomaat doen. We geven graag feedback op jouw ingevulde relatieradar of gaan ermee aan het werk tijdens een Groene Tomaat-sessie met jou en je team. Of je het zelf doet of samen met ons: het belangrijkste is dat je een start maakt. Veel succes met de tweede component van de Groene Tomaat-methode: WIE (toprelaties).